BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Periplaneta americana.

Periplaneta americana ? apa tu ? apa tu ? haaahhh ! mehh sini cheq nak habaq maihh,.Periplaneta americana tu adalah nama saintifikk bagi serangga *i guess ia adalah serangga kot*. serangga ni adalah serangga yang amat amat menjadi satu fobia untu aku ! yeaaahhh ! ia adalah LIPAS ! yucks ! nak tengok gambar punn aku dah geli geliman and even Periplaneta americana tu ade 20 meter dari aku punn aku dahh lari macam benda alah tu ada sejengkal jea. hehe :D nak buat macam mana, memang dah tak bolehh. :) 
okayy nie nak share aku punyaa pengalaman BERSAMA lipas a.k.a P.A #periplaneta americana#.

~ pengalamanku bersama cik PA ~

Pada suatu hari, aku dengan senang hati plus gembira plus happy, berjalan ke toilet seorang diridengan niat dihati untuk mandi ! *wahh ! berani :) memanglah berani because aku tahu at dalam toilet tu ramai orang :) aww^^ gedikss gilaaa kann ?*, setelah selesai membaca doa masuk tandas, lafaz bismillahirahmannirrahimm., kaki kiriku atur diikuti kaki kanan menuju ke sinki. mencari-cari benda alah berwarna biru *toiletriesku*.
benda alah berwarna biru berjaya ku jummmpaa ! *erkk -,-' , then dengan semangat yang berkobar-kobar di dada, memilih shower no.2 *sebab shower tu best walaupun lighting tak berapa nak nampak sangat. tapi tak kesahh punn* . then aku punn letaklah toiletries aku tu at atas lantai atau bahasa mudahnya, aku dah cop shower tu :) tiba tiba.......
aku melihat seperti ada sesuatu benda yang bergerak-gerak., thennnn,,
 "arghhhh !! lipas lipassss", terkejut aku dibuatnyaa ! aku punn cepat cepat amik balik toiletries aku tu then beranjak beberapa langkah ke belakang., *bukan beberapa langkah tapi bebanyak banyak langkah kot* then, lipas tu seolah olah saja nak bermesra-mesra dengan aku. ada ke patut cik PA tu p kejaq aku ! aku pun ape lagi lari p block pujenk. mandi att sana ! ciss ! siot punyaa lipass ! saja jea nak manja manja dengan aku ! tuiii ! *erkk*
seriously kalau dalam toilet tu ada lipas aku lagi prefer tak mandi daripada mandi bersaksi dan berseksakan lipas ! ouuch ! NO WAY mann !
okayy thenn,. memandangkan sekarang ni dah cuti sekolahh, aku mestilah balik rumahh. *of course* then, tak cukup at sekolah je cik PA ni manja manja dengan aku. perghh ! cik PA ni fanatic sangat kat aku sampai kat rumah pun aku terpaksa behadapan dengan cik PA ni ! aiiseee menn ! okayy ni cerita dekat rumah pulak !
okay, masa tu aku tengah sedap sedap tengok korean drama *BOYS OVER FLOWER* yeahh., masa tu aku tengok dekat dalam bilik abang aku. punya nakk drama, aku pun tutuplahh lampu., *konon macam dalam movie* then sedang sesedap feelingg ni tetibaa, aku rasa ade bende bergerak gerak at siku *masa tu pakai short-sleeve*, then mula mula ingatkan nyamuk. aku gerak gerak je lahh tangan * biasanya kalau nyamuk, gerak tangan sikit punn nyamukk dah blahh* tapi yang pelik nyaa bende alah tu makin aggressive pulakk. makin menjadi jadi pulak bendaa alah tu meniarap, merangkak dan berjalan at tangan aku., aku pun ape lagi ! tepiiiisssss  kekuat ! *waaaachhhhaa ! gituuu#erk!# * then aku pun bangun cecepat p bukak lampu bilik ! thenn ! jenggg jengg jengg ! aku tengokk lipas bertempiaran lari ! urghh ! aku cecepat amik penyembur nyamuk ridsect ! sembur banyak banyak dekat lipas tu ! *amek kau amek ! makan sampai lebamm ! haha #jahat gila# * 

haahh ! okayy cukup cukup nak kongsii pengalaman aku tu.. memang erkk lahh kann kalau aku nak sentuhh sentuh lipas ! walaupunn bear tu bentuk lipas yang comel ! once i say NO its mean NO ! urghh ! okayy bagi siapa siapa yang tak kenal lipas., i guess takdelahh kot yang tak kenal ! mesti masa kecik kecik korang dahh kenal kan., haihh., tapii takk pa, korang kenal or tak, tak kisahh lahh, aku tetap nak letak gambaq cik PA tu dalam entry ni. sat na na upload sat..,

okayy see. the brown and the white ! amik pic yang olok olok sudahh. nak tengok real p cari at rumah korang sendiri ! okayy. enough tuk entry kali ni :)
p/s : sorry cerita pengalaman tu sangat sangat HIPERBOLA ! saja buat gimik sikit ! hehe^^ tapi cerita cerita di atas adalah benarr ! :)


assalamualaikum :)

 


0 comments:

anda sukee belog ini ? click sinie ! (=